2015. szeptember 12., szombat

#jóanyavagy

reggel 7h után valamivel.
ülök a szabadtéri dohányzóban a megsárgult palatető alatt, 6h óta műszak, kv, cigi, beszív, leszív, kiereszt, kifúj, ébredj fel...

aztán a következők ütik meg a fülemet.

„tetves taknyos kölyök”
„bazd meg”
„kurva lecke”

és a jolly joker:
„legközelebb addig rugdoslak, amíg…”
ésígytovább.

a fejem a hajam színével vetekedhetett, és nem sokon múlt - van jogom-vagy sem - hogy odamenjek, és úgy ordítozzak az anyával, ás úgy rázzam, ahogy ő tette a gyerekével. csak a miheztartás végett. én tudom, hogy beleégnek ezek a szavak és mondatok az ember gyerekfejébe egy életre. ha szerencsénk van, az ellenkezőjét hozza majd ki belőle, ha nincs, akkor ugyanezt, de a nyoma így is-úgy is megmarad ...

... amikor az anyaságra gondolok, mindig megijedek. hogy én hogy fogom csinálni. annyi ismerősöm, barátnőm van, aki erre született, vagy annyit harcolt érte, hogy tényleg a világ legtermészetesebb dolgaként és az élet legédesebb adalékaként tudják ezt kezelni,
én nem leszek ilyen, mert nem vagyok ilyen. (azt most tegyük félre, hogy kitől, hogyan, milyen kontextusban, s mikor lesz gyerkőc, ha lesz...)

és az ilyenek mindig rádöbbentek. hogy túlagyalom. hogy csak szeretni kell azt a pöttöm csodát, aki belőled fakadt. ha nem is biológiai értelemben; veled él, te vezeted, te szereted, te neveled, tőled tanul mindent. mondom, mindent. viszonylag sokat tudok erről; pedagógia, pszichológia, miegymás... próbálok nem túl sokat olvasni erről, és mást is erre buzdítok; megtalálni az egészséges arányokat és az egyensúlyt, mert a túlképzettség következtében túl is bonyolíthatjuk ezt. minél többet tudsz, annál inkább tudatában vagy, hogy mi mindent nem tudsz még...

de van egy szint. ahonnan már számomra embertelenség az, amit egyesek csinálnak. ilyenkor annyira fáj ez az egész. hogy vannak ilyenek, akik két kismanónak is életet adtak, adhattak... és van, akinek egy sem jut, ezért vagy amazért. hogy jutunk el ide? ők hogy jutnak el ide?...
értem én, tudom én, rossz nap, rossz reggel, de vajon nem ilyen minden reggel...?

egyszerűen no comment.
maximum egy jóanyavagy hashtag, "bazdmeg"...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése