2010. szeptember 17., péntek

Szentendre, szociológia és Micimackó - no meg Malacka, aki fiú


Nnnnna.
Tegnap ki kellett mennem Szentendrére, mert noha már ritkásan járok át, az ottani könyvtárba vagyok beiratkozva; rengeteg nagyon jó könyvük van; amolyan "olvassunk valamit", meg egyetemi könyveik is. Nem szokásom tankönyvet venni, vagy fénymásolni, mert a könyvtár kissé olcsóbb, és tegyük a szívünkre a kezünket; melyik levelezős-dolgozós-18 tárgyas embernek van 6 hétnél több ideje EGY vizsgára felkészülni??? Hááát, nekem nincs. Tehát ez így nekem tökkkéletes.
Lenne.
Ha.
Ha nem felejteném el őket egyfolytában visszavinni. De sajna szinte mindig ez van, vagy a munkaidőm miatt nem jutok el hetekig. Tegnap végre rászántam magam, korábban elindultam a melóból, és keresztül-kasul cipeltem a világ egyik legnehezebb szociológia könyvét otthonról Pestre, Pestről Endrére, mert nem lett volna időm hazaugrani érte. Tiszta izmosodási gyakorlat, no meg a New Yorker-ből származó Mary Poppins táskám is igencsak bizonyított (bár nem először...). Szóval bementem, bűnbánó arckifejezéssel kifizettem a magam párszáz Ft-ját, meghallgattam a rosszalló ciccegést, aztán eltűntem a leghátsó polcnál, mert Sz angol könyveket akart kivenni - nyelvvizsgára készül a lelkem - és akkor.... Winnie - the - Pooh megszólított. És én karomba zártam Őt, és el nem engedtem. :) Tehát így utólag eszméletlen hálás vagyok a dög nehéz szociológia könyvnek, mert nélküle sosem jön velem szembe, és más könyv most nem fogott volna meg - pláne nem angolul. :)))

Ma reggel már bele is vetettem magam a HÉV-en - 24 évesen Micimackót olvastam a BKV-n, és nem érdekelt, hogy ciki-e, vagy sem :P - és azt az érdekességet fedeztem fel, hogy Malacka FIÚ!!! Mindenki azt hiszi, hogy mivel rózsaszín, pici, magas hangú és kissé hisztis, csak nőnemű lehet. De ha jobban belegondolunk, egy malac nyilván rózsaszín, sivító hangú, és Malacka nyilván féltékeny Micimackóra, hiszen a könyv szerinte csak róla szól...

És amúgy meg: "Piglet is so small that he slips into a pocket, where it is very comforting to feel him when you ar not quite sure whether twice seven is twelve or twenty-two" :)))) Immmádom. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése